روانشناسی نابهنجاری
نقش میانجی خودآگاهی هیجانی در رابطه بین استرس انتظارات تحصیلی و رفتار و شناخت خودشکن

زیبا دهبان؛ معصومه ملکی پیربازاری؛ فاطمه عشورنژاد

دوره 3، شماره 4 ، آبان 1402، ، صفحه 10-20

https://doi.org/10.22034/jmp.2023.428957.1081

چکیده
  مطالعه حاضر با هدف تعیین رابطه استرس انتظارات تحصیلی با رفتار و شناخت خودشکن با نقش میانجی خودآگاهی هیجانی انجام شد. پژوهش حاضر از نوع همبستگی به روش مدل‌یابی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری دانش آموزان دختر متوسطه اول روستاهای شهر رودبنه در سال تحصیلی‌ 1402-١٤٠1 بودند که از طریق نمونه گیری در دسترس 200 انتخاب شدند. ابزار جمع-آوری داده‌ها ...  بیشتر